27 februari: Turangi - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 27 februari: Turangi - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

27 februari: Turangi

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Turangi

Vannacht goed kunnen slapen. Na een ontbijtje vertrokken richting Turangi, hier boodschappen gehaald . Ook nog een lekker kop koffie gehad bij een gezellig tentje onder de lokale bevolking . Daarna naar Whakapapa Village gereden. De weg hier naar toe was onbeschrijfelijk mooi; bergen, heide en heuvels wisselden elkaar af, met op de achtergrond de 3 vulkanen, die vallen onder Tongariro nationaal park. De grootste berg, Maut Ruapenu, zijn we op geweest met een skilift. Dit is de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Het was hier maar 3 graden. Bovenin lag nog sneeuw. We gingen met de skilift naar boven; het waren open liften dus erg koud! Tjon en Emiel kregen een jas aan. We konden het laatste stuk naar boven klimmen, met volle moet deden we dat. Tjon haakte het eerste af, die vond het wel goed en hij wachtte wel. Het lopen ging moeizaam over rotsen, groot en klein. We waren net bergbeklimmers, maar we hadden geen goede schoenen. Alles voelde je dus! Een paar mooie foto’s van het mooie uitzicht en toen weer terug . Omdat we elektriciteit nodig waren, hebben we een camping opgezocht aan de andere kant, zuidkant, van de vulkanen . Dit in een dorpje Ohakune. Bij Top 10 Holiday Park een mooi plekje gevonden. Hier is alles super voor elkaar! We hebben een was gedraaid en konden weer lekker douchen. Die douches waren erg lux. Ze houden niet van kou. 7 min had je warm water en warmte van boven, net biggelampen en een warmte stang voor de handdoek. Daarna lekker ontbijt gegeten en nog aan het na genieten van de mooie dag. Nog naar de sterrenhemel gekeken en toen naar bed.

• 03 Maart 2015 - 07:25

Gerard:

Dat is wel 4 sterren reizen als ik dat zo zie.
    Ik ben benieuwd of het Zuider eiland veel verschilt met het Noorder eiland.

• 03 Maart 2015 - 07:55

Marian:

Volgens mij gaat het helemaal goed. Het tempo zit er lekker in en zo te lezen is het volop genieten.

• 03 Maart 2015 - 12:26

Gerard Anbergen:

Als tjon nog een keer de hoogte ingaat moet hij wil zuurstof mee nemen, een super belevenis

• 04 Maart 2015 - 12:23

Herma:

Zo te lezen een super mooie reis. Blijven genieten!!