9 maart: Arrowtown en Queentown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 9 maart: Arrowtown en Queentown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

9 maart: Arrowtown en Queentown

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

9 maart alweer! We dachten gisteren gratis te kunnen staan. Toch 7 Doller p.p. Tjon heef 14 dollar voor ons allen betaald….rara…. Mooi op tijd op pad. Eerst 60 km naar een klein goudzoekersstadje genaamd Arrowtown. Ooit werd hier door 2 man in een week 113 kg aan goud gevonden. Doordat dit geen spookstad is geworden en ook niet te ver gemoderniseerd is, is het een erg mooi, indrukwekkend plaatsje. Opvallend is ook hoe vriendelijk de mensen overal zijn en beleefd, zonder dat hier iets achter zit. Niemand die je ergens toe wil overhalen of waar je ineens ergens aan vast zit. Zo was er een snoepzaak in Arrowtown, The Remarkable Sweet shop. Hun verschillende (heel veel!!) soorten fudge kan je komen proeven. Enthousiast lieten ze je van alles proeven wat je wilde. Wanneer iemand zomaar weg liep, was het toch “probeer iets voor u weg gaat!” Dit zonder het gevoel te geven dat je iets moet kopen. Natuurlijk kon Tjon het niet laten en kocht 3 fijne stukken fudge!! Verder nog rond gekeken en leuke winkels in geweest. Er stond een jongentje met miniperziken voor een goed doel, ook maar mee genomen.
Vervolgens door naar Queenstown . Op een heel mooi plekje langs het meer de camper geparkeerd. Vervolgens zijn ik en Tjon samen de stad in gegaan. Eerst maar wat winkels in geweest en wat rond gelopen. Toen een terrasje gepakt langs de kade. Een lekker biertje, weer verder gewandeld en we zijn de ijsbar in gegaan. Het was daar erg koud, min 6, buiten is het 25 graden. Samen een cocktail gedronken, dit was erg gaaf. We hadden afgesproken om 5 uur weer bij elkaar te komen. Toen hebben we een gezellig restaurantje aan het water op gezocht en daar lekker uit eten geweest. Fijn, met de zon in de rug! Ook kwam daar nog een stoomboot uit 1912 aan. Ook weer leuk om te zien. Nu weer de camper aan het water geparkeerd, maar het was op een drukke parkeerplaats. Er kwam nog een bus achter ons staan. We konden geen kant meer op. Maar de buschauffeur kwam langs hoe laat we weg gingen. Hij ging om 6 uur weg, dus er was niks aan de hand. Inmiddels hebben we al 2020 km op de teller staan.

• 10 Maart 2015 - 17:36

Linda:

De familie Bril volgt jullie nog steeds! :)
    Mooie verhalen en super mooie foto's!
    Nog veel succes en veel plezier!
    Groetjes

• 10 Maart 2015 - 18:34

Gerard Anbergen:

Joke nou weet ik nog niet wat fudge is

Lag er nergens nog een verdwaald klontie goud?

• 10 Maart 2015 - 19:29

Marian:

Wat weer een verhalen. Een collega van mij die in december in Nieuw Zeeland is geweest geniet ook van jullie reis en heeft heimwee. Mooi hoor. Hier kun je straks thuis nog lekker van na genieten.

• 11 Maart 2015 - 18:46

Herma:

Mooie verhalen, een hele belevenis. Ook prachtige foto's van een mooi land. In het echt zal het nog indrukwekkende zijn.

• 11 Maart 2015 - 23:04

Riena:

Wat een mooie verhalen. En wat een prachtig land als je de foto's bekijkt.
    Nog heel veel plezier en geniet maar lekker.
    Dikke knuffel van Rientje

• 12 Maart 2015 - 19:55

Ramon En Inge:

Ha Tjon, Joke, Emiel & Annet!

Het blijft mooi om jullie verhalen te lezen en jullie te volgen in dat prachtige land!
    Mooie foto's!
    En wat zijn de meren en wateren allemaal mooi helder hè?
    Geniet, geniet en geniet! Wij blijven jullie in de tussentijd lekker volgen en genieten ook mee! ( lees akelig jaloers zijn ;-) haha)

groet, Ramon en Inge