Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

10 Maart: Te Anau staat op de planning. Na een mooi uitzicht in de ochtend van de zon op de bergen en een ontbijtje, weer vertrokken. Het was een plek waar morgens veel mensen hun sport deden: wandelen , mountainbiken en hardlopen.
We moesten eerst uit de stad, dat viel niet mee…. maar toen we er uit waren……!! Was een rustige weg, want we rijden tussen twee bergen door! Een erg mooi uitzicht, omdat er soms ook sneeuw op de toppen van de bergen ligt. Wolken en zon wisselen elkaar af. Onderweg gestopt voor een lekkere muffing/ cake en cappuccino. Onderweg naar Te Anau zien we het Fiordenlandschap voor ons. Steeds meer zin om dit van dichtbij te kunnen bewonderen.
Eerst een trip gepland naar de grotten met gloeiwormen. Om 5:45 p.m. is er nog plek. Op tijd gegeten dus. De trip per boot er heen was al heel mooi met de ondergaande zon en de Fiorden naast ons. In de grotten was ook weer erg veel water. De grot was 6,7 km in totaal. Wij hebben de eerste 250m gezien. Foto’s maken mocht hier niet, begrijpelijk, want er gingen veel Japanners mee en als die gaan knippen is er geen gloeiworm meer te bekennen. Het ergste vond ik dat je tijdens een korte tocht met de boot niks mocht zeggen. Het duurde ongeveer een half uur. We moesten dat rondje met de boot in het pikkedonker. Ook bijzonder, met al die kleine lichtjes: gloeiwormen. Kortom; ook weer erg mooi.
Toen kregen we nog uitleg van wat we gezien hebben en met de boot weer terug. Nog over het strand gelopen en mooie foto’s gemaakt van de zonsondergang. Lekker nog wat gedronken en ik mijn huiswerk afgemaakt; het verhaal, het werd voor mij wel laat, maar ik vind dat jullie mooi met mij mee reizen, super jullie reacties.

  • 13 Maart 2015 - 10:34

    Marian:

    Je houdt het goed vol om steeds weer een stukje te schrijven. Er leuk om zo met jullie mee te kunnen reizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Ik ga samen met mijn gezin een grote reis maken en vindt het leuk dit via deze site te delen.

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 17572

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

20 Februari 2015 - 21 Maart 2015

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: