Kaikoura - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

13 maart : Vandaag het laatste gedeelte van het Zuidereiland. We gaan weer naar Picton. We reizen langs de oostkust. Hier staat het bekent om de zeehonden, walvissen en dolfijnen. We hebben koffie gedronken bij het plaatsje Kaikoura. Boottochten zijn helaas erg duur. Gelukkig troffen we onderweg al heel snel zeehonden aan, maar nu nog een geschikte plekje om te stoppen. En dat is ook gelukt een hele groep zeehonden op de rotsen en in het water voor ons. De jonge dieren lagen heel dicht bij ons. Super!
Langs de Oostkust is meer beweging dan aan de andere kant, maar logisch want hier is het vlakker en wonen ook meer mensen. De andere kant is het rotsteen en erg ruig/wild en wij hebben daar twee dagen regen gehad. Maar wat we gezien hebben, was super mooi! En ja, komt bijna alleen toerisme tegen.
Dus van beide kanten heeft zijn mooie kanten .

De boot voor morgen naar Wellington ook al geboekt om twee uur gaan we weer op de boot.

• 13 Maart 2015 - 17:25

Gerard:

Dat schiet lekker op! Morgen al weer op het Noorder eiland, "bekend" terrein.
    Ontzettend leuk om jullie te volgen, al is dat voor mij soms lastig omdat ik hier in Cambodja niet al te best internet heb.

• 14 Maart 2015 - 17:11

Elly:

Wat super gaaf om mee te reizen op deze manier,blijf genieten samen

• 15 Maart 2015 - 13:16

Herma:

Wat mooi die zeehonden bij elkaar he maar o wat een geur of ruiken ze in Nieuw-Zeeland wel lekker??