14 maart: Overtocht naar Wellington - Reisverslag uit Waikanae, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 14 maart: Overtocht naar Wellington - Reisverslag uit Waikanae, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

14 maart: Overtocht naar Wellington

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Waikanae

We zijn weer op het Noordereiland. De overtocht was deze keer minder mooi door de koude wind en bewolking. Je staat er versteld van, hoe veel auto’s en vrachtwagens en motoren op die boot staan geparkeerd. Het is ook een hele organisatie.
We gingen eerst nog wel op dek om van het uitzicht te kunnen genieten, maar toen we aan het varen waren, zijn we toch maar naar binnen gegaan. Wel lekkere Fish en Chips gehad! Na 3,5 uur weer aan wal en naar Waikanae gereden. Naar de Beach. Hier uitzicht op Kapiti Island, waar de toegang zeer beperkt is. Hier leven vogels die zelden of nooit op het vaste land worden gezien. Een mooi plekje aan de kust voor vanavond en hier was de lucht ook mooi helder.