17 maart: Naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 17 maart: Naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

17 maart: Naar Whakatane

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

18 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Vannacht ging het wel te keer, maar alles is nog blijven staan. De weg naar Gisborne is weer vrij gegeven, maar het waaide nog wel hard, en wat is dan verstandig……. Eerst maar het ontbijt: Nog even de Grote Oceaan bekeken. Mooie hoge golven en ik kon het niet laten, ik zag weer mooie schelpen. Naast de gewone schelpen, mossels en de meer bijzondere abalones nu ook leuke torentjes.
Het waaide wel en het was wat fris. Eerst nog naar Napier geweest, het is een leuke stadje; met al zijn pastelkleuren, mooie parken met bloemen en een prachtig strand… nou wel met zwarte kleine steentjes. Ook weer hele leuke winkeltjes en ideeën opgedaan ! Lekker uitgewaaid en toch maar de weg via Taupo genomen. Een een toeristische binnendoor weg naar Whakatane gereden. Mooie groene heuvels gezien met schapen erop. Een heel mooi gezicht! De vormen van de heuvels, prachtig! We kwamen nog een stuwdam over en had een verval van meer dan 40 meter, heel bijzonder. In Whakatane even zoeken, maar het huis van Johan en Carina weer gevonden. Toen was het half 6: Etenstijd en we hadden geluk…. We konden mee eten! We konden de verhalen vertellen wat we beleeft en gezien hebben, zij volgden ons ook. Zo kwamen we veel fietsers en wandelaars tegen. Volgens Carina konden dit haast alleen maar Nederlanders zijn. En zo waren er meer van die dingen. Nog lang door gepraat en we mochten weer bij hun slapen\ douchen, heerlijk is dat, een gezellig warm ontvangst.

• 18 Maart 2015 - 22:04

Marian:

Nog even en dan weer terug naar huis met al jullie verhalen. Geniet nog maar even.