25 en 26 februari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 25 en 26 februari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

25 en 26 februari

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

27 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

25 februari: We waren om half 8 wakker, de vis lag nog steeds te wachten op Johnny, maar die moest nog houtsnippers op halen voor het roken. Emiel en Annet moesten natuurlijk even mee in die bijzondere auto. We kregen een snelcursus vis klaarmaken. Dat deed hij bijzonder goed. Wie het wil proberen, kan het recept op vragen. Dus gerookte vis bij de brunch, gebakken banaan…. het kan niet op. Ook nog versgeperste sinaasappelen, eieren, allemaal voedsel uit eigen tuin.
Op na Roturua: Dit is een aardig stadje en heeft een mooie natuur. Zo zijn we langs Blue en Green lake gereden. Een uit zicht over links, een groen meer en rechts, een blauw meer. Erg bijzonder om te zien. Daarna doorgereden naar Burried Village voor een kop koffie en een rondleiding om te zien hoe de Maori daar leefden ten tijde van de vulkaanuitbarsting . Dit dorp kwam onder een dikke laag as terecht. Door het gebruik van het hout van een bepaalde plant, bleven deze woningen staan. De plant brand niet, maar smeult. Europese woningen welke er stonden, bleef weinig van over. Toen nog een route door het bos en toen kwamen we een hele hoge waterval tegen. Dit is erg mooi om te zien.
We gingen toen naar een park in de stad met geisers. Wanneer de wind onze kant op staat is het er warm en ruik je de zwavel. Er zijn huizen die dat in de achter tuin hebben, om daarmee hun woning te kunnen verwarmen. Weer in de auto naar een schapenfarm gereden, waar allerlei demonstraties werden gegeven. Hier waren we helaas te laat voor, dus zo maar even rond gekeken en door gereden naar de stad. Bij de waterkant gewacht voor het Maori concert, waar we eerst gingen eten en tussen door begon het concert. De zang van de dames is erg mooi en de mannen met die (harde) kreten, om bang van te worden! Dit alles heeft weer veel indruk gemaakt. Het was weer een mooie dag met oom en tante en nu naar huis en morgen op ons zelf. Weltrusten.

26 februari werden we uitgezwaaid door de familie. Nu gingen we zelf met de camper richting Rotarua, om hier bij Whakarewa, het park met geisers en hete modder te bekijken. Allemaal erg indrukwekkend en niet te beschrijven! Daarna door gereden richting Taupo. De landschappen zijn super mooi; allemaal grasheuvels, kort gehouden door schapen en koeien en mooie bossen. De landschappen wisselen in mum van tijd af. Nu staan we bij Taupo langs het grootste meer van heel nieuw zeeland (619 km2). Daar blijven we vannacht, even een eettentje opgezocht. Na lekker gegeten te hebben werkten bij het afrekenen de pinpassen niet (Kwam door het pinapparaat: Was vaker het geval met Duitse en Hollandse passen… hmmm). Dat is balen, dus de mannen eerst de stad in. Ik en Annet, als onderpand, moest blijven zitten. Weer een dag veel beleeft en veel gezien. Terug na de camper .

• 27 Februari 2015 - 15:24

Gerard:

Jullie hebben het uiterste noorden dus over geslagen. Ik denk een verstandige keuze. Zo hebben jullie meer rust voor de rest van de trip. En mocht het toch allemaal wat sneller verlopen kunnen jullie dat deel op het eind altijd nog doen.
    Hebben jullie ook FOTO's?
    Zou wel mooi zijn.
    Veel plezier verder!!

• 27 Februari 2015 - 17:39

Henry & Sharon:

Hey vakantiegangers,

Jeetje een vertraging van bijna drie uur??? Pffff.
    Zo te lezen hebben jullie het prima na jullie zin. Leuk, om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken. :)
    Alweer bijna een week in Nieuw- Zeeland. Maar voor jullie gelukkig nog drie weken te gaan!
    Hoe bevalt het slapen in een camper? Niet wakker 's nachts van elkaar z'n gesnurk.. ;)
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en zullen jullie verhalen blijven volgen..

Groetjes Henry en Sharon

• 27 Februari 2015 - 18:22

Linda Bril:

Hoi hoi!

Leuk om jullie verhalen te lezen! :)
    En wat ziet het er daar mooi uit zeg op de foto's!
    In het echt natuurlijk nog mooier!
    Jullie hebben er alweer een week op zitten! :o
    Nog heel veel plezier!

Groetjes Linda

• 27 Februari 2015 - 18:32

Diny:

Hallo allemaal,
    Wat leuk om jullie reisverslag te lezen en de foto,s erbij te zien. Geniet je ervan Joke? Zo te zien hebben jullie prachtig weer en aan de natuur ligt het niet, prachtig! Wat een belevenis en een ervaring. Heel veel plezier en we volgen jullie.

Benny en Diny

• 01 Maart 2015 - 20:21

Harjan:

Volgens mij hebben jullie het reuze naar jullie zin.
    Toch leuk om als onderpand te dienen. Was een optimale gelegenheid geweest voor Tjon om je achter te laten. Ik denk dat hij wel van je houdt

Groetjes de wintertjes

• 02 Maart 2015 - 14:48

Sharel:

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Nog heel veel plezier daar & genieten maar!!

Groetjes Sharel & Lars

• 02 Maart 2015 - 19:05

Margriet:

Hey Familie

Zo te lezen is het daar fantastisch, voor elk wat wils, genieten dus.
    Veel plezier met elkaar en succes met het rijden, vooral de rotondes.
    Groetjes uit het koude,natte,winderige Nederland.

Groetjes George en Margriet