16 maart: Oostkust, Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 16 maart: Oostkust, Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

16 maart: Oostkust, Napier

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

16 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Napier

Vanaf de westkust naar de oostkust gereden. De omgeving waar we nu zijn, bestaat wat meer uit platteland. Wel de heuvels en bergen op de achtergrond. Het is ook mooi groen en je ziet veel koeien en schapen, boomgaarden met fruit. In het dorpje Waikupura hebben we een kop koffie gedronken; voor het eerst een “meat-pie”gehad . Smaakte prima. De Grote Oceaan hebben we inmiddels in zicht, wat te merken is. In het Noorden is een Cycloon aan land gekomen afgelopen Zondag. Wij voor vandaag daarom de hele dag regen! Daarom Napier niet echt in geweest vandaag. Morgen schijnt het weer wat beter te worden. Dus dan maar weer een nieuwe dag. Nu maar een camping opgezocht vlak aan de Grote Oceaan. We staan nu op Kiwi Holiday Park, 10 km van Napier. Bij de balie zeiden ze al dat we niet verder moesten reizen, want er is zwaar weer op komst. Gisborne is zwaar getroffen en daar zouden we langs, je kunt dan wel de hoogste golfen spotten. Dus we blijven eerst maar hier en gaan dan maar via het binnenland naar Whakatane.

• 16 Maart 2015 - 14:09

Marian:

Wat weer mooie verhalen. Heel bijzonder om mee te maken lijkt mij. Geniet er nog maar even van.