3 maart: De Ferry naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 3 maart: De Ferry naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

3 maart: De Ferry naar Picton

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Picton

3 maart: Vandaag was het zover! De overstap naar het Zuidereiland met de Ferry! Wat kunnen er veel voertuigen op zon schip! We gingen boven op het dek staan en zitten om het beter te zien. We hadden een vest aan gedaan omdat we dachten het kon wel eens koud kon zijn,maar dat viel mee. Eerst erg mooi om de haven te verlaten; onze 2 slaapplekken van de afgelopen nachten voorbij zien komen en hoe ver de kust nog reikt. Ze hadden gezegd dat er we eens dolfijnen met de boot mee zwemmen, maar niet gezien helaas, dat is jammer. We hebben wel heel veel water gezien, heel mooi weer en in de verte reizen de bergen van het zuidereiland uit het water op. Zo kwamen we door de Queen Charlotte Sound, van het grotere gebied Marlboragh Sound. Queen Charlotte Sound was ontzettend mooi. We hebben onze ogen uit gekeken! Toch ruim 3 uur onderweg geweest met heel mooi weer. Nu in het plaatsje Picton aangekomen, waar ook de Ferry stopt. Hier een standplaats geboekt om maar weer even op te laden, de was gedaan en weer gedoucht. Contact met internet en dan maar weer na bed.

• 07 Maart 2015 - 08:35

Marian:

Jullie gaan lekker he, wat een reis. Geniet er maar volop van.