5 maart: Familiebezoek in Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 5 maart: Familiebezoek in Takaka - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

5 maart: Familiebezoek in Takaka

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

07 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Takaka

5 maart: Het familiebezoek van mijn nicht Rita Scholten was vandaag in de planning. Daarvoor moesten we wel over een berg langs een Nationaal park: Abel Tasman en Takaka Hill. Bijzonder weer om te zien, maar onvoldoende tijd voor een wandeling. Eenmaal in Takaka aangekomen, na een hoop geklim, gekronkel en een hele afdaling, werden we warm ontvangen! Deze mensen woonden eerst 15 jaar op de berg waar ze nu uitzicht op hebben . Hier ook de foto’s van mogen zien. Er was geen elektriciteit. Het huis had een houten skelet en werd opgevuld met stro/kippengaas en dit werd aan gepleisterd. Hun verhaal was erg bijzonder. De tuin was een mooie verwilderdere bloementuin met veel vers fruit/groente. Ook hadden een zelfgemaakte pizza oven. De foto zegt genoeg! Super, een pizza in 4 minuten gaar en erg lekker!! Ze hebben ons ook nog mee genomen naar een beekje, erg leuk! Daar gezwommen. Een plek dat wij nooit hadden gevonden. ‘s Avonds hebben we Pizza gegeten met bier en wijn en veel gebabbeld. Stef zei, als Rita naar een wellness ging, kon hij Rita daar nog horen lachen. Tjon zei, dat klink bekend, ik hoor joke ook op de tennisbaan lachen.
Rita en Stef hebben 3 kinderen en ook nog ruimte voor opvang van kinderen van ouders die het even niet aan kunnen. Ook is daar nu een jongen uit Duitsland die er de studie doet. En zo ging die dag ook weer snel voor bij. We bleven de nacht daar staan.

• 07 Maart 2015 - 12:49

Elly:

Jongens,wat hebben jullie het mooi,blijven genieten,doe ik ook van jullie verslagen

• 09 Maart 2015 - 15:52

Herma:

Begin een beetje jaloers te worden maar gun het jullie erg. Super mooie plekken komen jullie en leuk de familie bezoeken. Eeeennnn het mooi weer. Groetjes van Klaas en Herma