Mount Cook - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu Mount Cook - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

Mount Cook

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

12 maart: Al om 9 uur vertrokken. Mooi op tijd, want we zouden bijna 500 km moeten rijden. Hier stond dan ook ruim 5 uur voor. We zijn door de Lindis Pass gereden met Mount Cook op de achtergrond. Wat een bijzonder mooi en gevarieerd/ wisselend landschap…. het ene moment is alles groen en vlak, het andere moment kale of juist weer mooi begroeide heuvels. Ook lopen hier veel koeien, schapen en herten. Het mooist is wel Mount Cook, met de mooie sneeuwtoppen, die we dan op de achtergrond zien.

Aan het einde van de middag aangekomen in de stad Christchurch. Christchurch is in 2011 getroffen door een aardbeving. De schade is ook nu nog duidelijk zichtbaar. De binnenstad lijkt een grote bouwput en de winkelstraten bestaan nu uit gekleurde containers. Gedeeltes van Historische gebouwen worden met containers of stalen constructies staande gehouden. Dit alles geeft een heel treurig beeld van een ooit zo mooie stad. Ook de grootste stad van het Zuidelijk eiland. Doordat het zon bouwput leek, waren straten/ gebouwen lastig te vinden (Zo waren we bijvoorbeeld een kerktoren kwijt….). We zijn nog even door de Botannic Garden gelopen. Wat gebouwen opgezocht, even nog gewinkeld en een hele grote supermarkt in geweest voor wat boodschappen voor het avond eten. Daarna net ten noorden van Christchurch de auto bij de zee geparkeerd. We hadden toen 570 km gereden. Het werd mooi laat, om 8 uur hadden we een mooie plek.