Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Te Anau

11 maart: Na een lekker ontbijt met toast vertrokken naar Milford Sound. Deze weg staat op de werelderfgoed ranglijst. Hij is 120 km lang en brenkt ons naar Milford Sound, waarvandaan je met boot of helikorter verder zou kunnen. De weg erheen, de Mirror Lakes, de 1200 meter lange tunnel en de vallei, waren voor ons al erg bijzonder. De foto’s zeggen ook genoeg! Ook de weg terug weer met heldere lucht en erg mooi! Zo hebben we de bergen van twee kanten gezien, erg indrukwekkend.
Toen we eenmaal weer in Te Anau waren, moesten we eerst weer opwaarts richting Queenstown. Vanuit daar een slaapplaats gezocht. Crommwell is het geworden. We hadden gelukkig nog een maaltijd bij ons…. Maar jammer, toen was ons gas op! Gelukkig was de pomp dichtbij! Crommwell werd na de goudzoekersstrijd een belangrijk stad, maar nu leeft men hier van land- en tuinbouw, wijnbouw en toerisme.