De reis is begonnen - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

23 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Het is eindelijk 21 februari en inmiddels onder weg naar Schiphol. Het weer is echt Nederlands; regen, regen en nog meer regen. We waren mooi op tijd, de moeder van Annet bracht ons weg.

De koffers uit de auto en naar de incheckbalie: Dit begon al goed, want onze handbagage was te zwaar. Je mag 7 kilo mee, de mijne was maar 14 kilo! Iets te zwaar dus… En dat te weten dat er echt niks meer in de koffer past. Maar gelukkig reist Emiel mee, dan daar maar wat bij in proppen. Dat is gelukkig goed gekomen, nu nog naar de belastingvrije shop om shag halen, want dat is in Nieuw Zeeland erg duur. Maar de vrouw achter de balie vertelde dat je maar 1 pakje mee mag nemen, maar dat haalt niet aan ,dus toch 2 sloffen gekocht . Er werd wel wat bij gezegd: De controle is erg streng!!!

Nu het vliegtuig in, we zijn mooi op tijd. De Boeiing 777 is erg mooi, de mooie dames stonden ons te verwelkomen . De vlucht verliep prima, maar vlak voor Dubai moesten we een uur in de lucht blijven, vanwege een zandstorm. Toen overstappen in de Airbus 380. Van binnen zag het er zelfde uit als de boeiing 777 maar heeft een luxe uitstraling. Toen we hier eenmaal in zaten bleek dat we twee uur moesten wachten, want de zandstorm was nog niet voor bij. Na 2 uur leken we eindelijk de lucht in te gaan, maar moesten we nog 20 minuten wachten om andere vliegtuigen voor te laten. Dus al met al mooi al drie uur vertraging op deze lange vlucht (bijna 14 uur). Toch duurde dit niet zo lang, want je heb een klein beeldscherm met veel films en spellen. Dan gaat het toch wel, nou niet snel, maar je heb wat te kijken.

In Sidney gingen we met hetzelfde vliegtuig, maar we moesten er wel uit, dus weer bij de douane langs en ik maar denken aan die twee sloffen shag! Maar dat ging gelukkig goed. Dus nu het laatste gedeelte van de vliegreis. Ik kon nog wel twee films kijken; maar hopen dat ze over 4 weken weer nieuwe films hebben.

Onze oom Johan stond al vanaf 2 uur te wachten en we kwamen vanwege de vertraging pas om 5 uur aan in Auckland. Gauw de koffers van de band en door de douane. De ene man die mensen controleerde vroeg: “rook je?” Ik dacht nog: “Nu komt het niet goed”. Maar het viel gelukkig mee, het ging weer goed. Inmiddels is het al 6 uur. Onze oom stond te wuiven, wat super dat hij er stond! Nu gauw de camper op halen; wel moe maar voldaan de Camper in. De weg naar het huis van Johan en Carina was het al gauw donker, dit was erg jammer. We hebben niet veel van de rit gezien, maar we waren zo moe dat onze ogen steeds dicht vielen. Samen met Carina wat gedronken en toen het bed opgezocht.

‘s Morgens alweer op tijd uit bed en toen zag je hoe mooi als Johan en Carina wonen . Met een lekker ontbijt gingen we de omgeving verkennen: Het huis van hun zoon die er druk mee aan het bouwen is ,de kiwiplantages en het dorp Whakatane en de omgeving waar zij wonen. We hebben ergens een strand bewonder, waar we uitkeken op Whale Isand. Ook waren hier een aantal Maori aan het vissen. Tjon was de vis die zij hadden gevangen al aan het bewonderen met Johan. Toen moest ik natuurlijk ook even kijken en dacht ik met de grootste vis op de foto te mogen… dit had ik natuurlijk heel leuk gevonden, maar helaas… dit had ik niet goed begrepen! We kregen de vis al snel in de handen geduwd om mee te nemen… Jah…

Ook nog naar Ohope Beach geweest, het beste surfstrand van Whakatane. Erg mooi om dit van bovenaf te bewonderen. Als middageten zouden we ‘Fish en chips’ halen, want dit mochten we niet missen. Ik vond de combinatie tussen Vis en chips wel heel apart en heb hier nog een paar keer over na gedacht. Uiteindelijk bleek dat de Chips geen chips zijn, maar gewoon patat. Daarna moesten we kijken bij Annet, want zij ging op het paard van Anneke (een van de kleinkinderen) rijden. ’s Avonds nog een lekkere borrel gedronken en morgen gaan we naar een andere zoon van Johan en Carina.

• 24 Februari 2015 - 17:24

Herma:

Fijn dat de reis goed is gegaan. Dat heb je maar achter de rug. Nu genieten van het mooie Nieuw Zeeland en de camper reis.
    Groetjes van Klaas en Herma

• 24 Februari 2015 - 18:51

Marian :

Mooi verhaal. Ziet er allemaal super uit.
    Have fun

• 24 Februari 2015 - 20:32

Bernadette:

mooie verhaal
    ik kan mij voorstellen dat je bij de douane wel even in spanning was
    maar gelukkig voor tjon heeft hij de shag nog
    het was wel een hele langer reis zo
    veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal

• 24 Februari 2015 - 21:27

Elly:

Hallo allemaal, wat super om dit mee te maken,fijn dat jullie een goeie reis hebben gehad en nu maar gaan genieten van de trip met de camper,ik wacht op mooie foto's

• 25 Februari 2015 - 03:45

Gerard:

Super dat alles goed is verlopen, dan kan het nu echt beginnen. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Hoe is het weer daar? Hou ons op de hoogte.

• 25 Februari 2015 - 16:44

Harjan Winter:

tjon je weet het, al zit je helemaal onder water, de shag blijft heilig.

• 25 Februari 2015 - 19:02

Ramon En Inge:

Hoi Tjon, Joke, Emiel & Annet,

Mooi verslag, mooie foto's!
    En fijn dat jullie goed op de plek van bestemming zijn gekomen, een hele vlucht.. Wat een mooie camper, zeg! Daar kunnen jullie een mooie trip mee maken door dit prachtige land. Leuk om jullie te volgen via dit blog.
    Geniet, en natuurlijk heel veel plezier!!
    Geef Johan en Carina een kus van ons!

Groet, Ramon en Inge