28 februari: Wanganui - Reisverslag uit Foxton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 28 februari: Wanganui - Reisverslag uit Foxton, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

28 februari: Wanganui

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Foxton

28 Februari rond half 11 vertrokken. De eerste keer van de week met een straalblauwe lucht. We zijn naar Wanganui gereden voor familiebezoek aan een oud oom en tante van Annet. De weg erheen was met veel bochten en veel hoogte verschillen en erg mooi! Veel koeien, schapen en paarden, die over de heuvels graasden. Toen we uit deze heuvelachtige omgeving waren, reden we tegen de stad Wanganui aan. Deze stad stelt plus mines 40.000 inwoners. Oom Herman en tante Beb de Jonge zijn net verhuist. Zij woonden eerst net buiten de stad met een hectare land. Dit werd te veel werk, nu wonen ze nog erg ruim en heel mooi aan een rustige straat. Het was een verrassing dat we kwamen. We werden warm ontvangen, hebben koffie gedronken en samen geluncht. Erg gezellig en ook leuk om hun verhaal te horen. Ze vertelden dat hij uit Lutten komt en tante Beb uit Dedemsvaart, Oostwijk 11, dus tante Bed was een buurmeisje van mij. Dus ik vond het ook erg leuk om dat te horen. Na veel gebabbeld te hebben, weer op gestapt en uit gezwaaid. Vervolgens richting Foxton gereden. Uiteindelijk in Foxton Beach aan het strand beland. Heerlijk aan de Tasman zee! Vanavond boodschappen gehaald en we staan nu op een mooi plekje langs de Manawaturivier. Dat is super dat je zo vrij kunt kamperen, zeker een mooie ervaring , alleen moet je het stroom en water in de gaten houden want dat is dan wel gauw op. Tjon kon nu wel even een hengel uitgooien, maar dat lukte niet goed, hij zocht hulp. Ja…. en hij heeft een echte Maori, inclusief tatoeages in het gezicht, aan de haak geslagen. John heette deze Maori en hielp Tjon met vissen. Tjon zo blij als een vis in het water. In totaal heeft hij 1 vis gevangen en 1 gekregen, en 3 snoeren verspeeld. Het werd laat, dus ‘s morgens vroeg nog een keer dan bijten ze vast beter!

• 03 Maart 2015 - 12:32

Gerard Anbergen:

Tjon moet eens kangoeroe vlees aan het haakje doen bij het vissen werkt goed. Je was bij famlie uit lutten zij moeten eens kijken opGoogle .....Gouwe geschiedenis mooie oude verhalen en prenten over Lutten.