1 maart, Foxton - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 1 maart, Foxton - Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

1 maart, Foxton - Wellington

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

1 maart; Tjon was alweer vroeg uit zijn nest om te vissen. Maar toen we wakker waren, was er geen vis te bekennen, dat was jammer….. Een lekker ontbijtje in de buitenlucht, dat is geweldig als je ziet vat voor uitzicht we hebben. En ook lag er een zeehond op de achtergrond in het water te zonnen. Na het ontbijt nog zuidelijke gereden, maar eerst nog in Foxton een graanmolen bewonderd: een Hollandse molen en ze verkochten ook Hollandse producten. Het werd draaiend gehouden met vrijwilligers. Ook was er een museum voor Maorikunst vlak daarbij; hier nog uitleg gehad over het maken van de kleding, levenswijzer en gevechtsattributen. Alles werd uitgelegd door een Maori, erg leuk en zeker de moeite waard. Vervolgens de camper weer in en verder naar het zuiden gereden. Hier door een paatsje genaamd Levin gereden, dit was de meest vruchtbare plaats om groenten en fruit te verbouwen. In die omgeving zag je veel kraampjes met verse groenten en fruit langs de weg, dus Tjon kon het niet laten om fruit te kopen. Weer de camper in en onderweg kwamen we het museum genaamd Southward Car Museum tegen, dit museum heeft de grootste collectie historische voertuigen van het zuidelijk halfrond. Waaronder de Cadillac Gangster Special uit 1950. Ooit eigendom van een handlanger van Al Capone & Zucky Zuciao: een bomvrijer onderkant, kogelvrije ramen en scharnierbare voorruit om vanuit te schieten. Behalve deze waren er niet alleen veel oude auto’s, maar ook bromfietsen en fietsen. Ook was er een jaarlijkse dag voor oldtimers; daar hadden we mooi geluk mee! Erg mooi om te zien.
Toen richting Wellington gereden en daar de Ferry geboekt. 3 maart om 13:30 dus we hebben een dag om hier rond te kijken. Nu maar weer een mooi plekje voor de nacht opzoeken, weer langs de kust op Marine Drive! Met opnieuw een geweldig mooi uitzicht en de ferry zien we steeds langs varen.
Carina had het er over dat elk strand andere schelpen zijn, dus ook hier waren inderdaad hele mooie grote schelpen. Emiel en Annet zorgen elke avond voor het eten, dus een verassing maar het is weer lekker. Nog een strandwandeling langs de boulevard en morgen weer gezond op.
Het is trouwens super leuk om jullie reacties te lezen dat je met ons mee reist.

• 03 Maart 2015 - 11:49

Wim:

Hallo luitjes,

Ik geniet van het lezen waar jullie zijn en die mooie foto,s. Hopelijk is de zee rustig als je de oversteek doen. Het kan daar wel spoken. Wat is het fruit lekker daar, he. Geniet er maar lekker van, en alles kallum aan doen. Ik zag dat Emiel tegen de rotsblokken oplopen, dat zou ik niet durven. Bang dat het gaat schuiven. Nu op naar de grotere bergen in het Zuider- eiland.

Groetjes Wim.

• 03 Maart 2015 - 12:41

Gerard Anbergen :

Mooi verslag hoor en het gaat lekker met jullie allemaal zo te lezen, op dit moment gaat de ziekenwagen met loeiende sirene naar de dokterspraktijk, wat nu weer?

We hebben je maandagmorgen gemist Joke bij het tennissen Louise was jarig geweest en heeft getrakteerd we hebben wat voor jou bewaard.

Het laatste nieuws over Renato Babucio de Italiaan.

Hij is vanmorgen door Cees Peters vanuit het ziekenhuis Hardenberg naar Dedemsvaart gebracht. Voor hen die hem bezoeken wil of een kaartje wil sturen staat hieronder het adres. Ik zou wat betreft het bezoeken even rustig aandoen want hij is zeer verzwakt.

Het adres luidt als volgt:

Renato Babucio
    van Dedem Marke
    De Tjalk 49
    7701 LR Dedemsvaart
    Afdeling De Tramwieke Kamer 2.

Hij ligt er voorlopig voor 3 maanden.

Tot zover Gerard

• 03 Maart 2015 - 13:00

Marian:

Tjonge jonge jonge, wat een belevenissen allemaal. En Joke je houdt het schrijven lekker vol. Leuk om zo met jullie mee te reizen. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt vindt het ook altijd leuk om te lezen hoe mensen met ons mee reizen.

• 03 Maart 2015 - 16:03

Bernadette:

hoi
    dat ziet er in der daad mooie uit allemaal
    vooral die foto met de heuvels met paarden

• 03 Maart 2015 - 20:28

Astrid:

hallo

wat een mooie reis zijn jullie aan het maken ook de foto`s zijn erg mooi.
    geniet er nog van samen.

• 04 Maart 2015 - 19:14

Hennie En Annie Coevorden:

Vandaag voor het eerst jullie reisverslagen gelezen
    Zoals wij het lezen gaat onze gedachte uit naar de plaatsen die wij
    ook gezien hebben mooie omgevingen, lieve mensen,lekker eten hallo luitjes
    wat wil je nog meer.
    maak veel foto,s en video,s voor later .

• 04 Maart 2015 - 20:26

Hans:

Hallo lieve familie,

Wat een super mooie ervaring zo met jullie allen.Vaak over Nieuw Zeeland gepraat maar nu zien jullie
    pas hoe mooi en natuurschoon het eiland is.Zou het ook graag met eigen ogen willen aanschouwen,
    maar wie weet?
    Geniet ervan en maak veel video opnames zodat (Tjon wel recht houden haha) we samen de reis nog een keer gaan beleven.
    Wij blijven volgen.

Groetjes Ria en Hans