7 maart: Pancake Rocks - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 7 maart: Pancake Rocks - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

7 maart: Pancake Rocks

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Help! Wat een regen en wind ! Het kwam met bakken uit de lucht en uren achtereen. Dat terwijl wij graag de Pancake Rocks wilden bewonderen. Eerst maar flink uitgeslapen, héééél rustig ontbeten. Daarna maar eens naar de parkeerplaats gereden . Ja! Droog!..... uhm ..toch niet! Weer een stortbui! Misschien hebben ze poncho’s…. Ja ! Maar gekocht.. en toen droog! Jah, daar koop je ze voor.
De Pancake Rocks waren heel mooi, de kracht van de golven gewoon indrukwekkend! Ook de spuitgaten bleef je maar naar kijken. Al met al heel erg mooi!
Daarna richting Franz Josef gereden, met een tussenstop in een klein plaatsje Hokitika; erg leuk en een mooi strandje met kunstwerken van aangespoeld hout. Leuke winkels en Tjon kon het niet laten en kocht een shirts van Nieuw Zeeland. Dat kreeg hij ook als zijn ouders naar buitenland gingen. Erg mooi……..??

Rond 17:00 aangekomen in Franz Josef op een Top 10 Holiday park. Weer bijkomen van een lekkere douche, de was weer fris en schoon water. Tjon vond het nodig dat de camper gewassen moest worden. Dus de fietsen gingen er af en Annet en Emiel gingen hier gebruik van maken om een rondje te fietsen, dat beviel goed.