8 maart: Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 8 maart: Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

8 maart: Franz Josef Glacier

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vanmorgen zijn Annet en Emiel naar het dorp gefietst om broodjes op te halen. Toen we deze op hadden, gingen ze alvast op de mountainbike naar boven na de gletsjer: Tjon en ik moesten nog van alles opruimen. We kwamen bijna gelijk aan. Om de Franz Josef Glacier te kunnen bekijken, is er een wandeltocht van 45 min. Deze bracht ons aardig dicht bij de gletsjer. Erg mooi! We hadden heel mooi uitzicht doordat de lucht stralend blauw was, Tjon zag het niet zitten zo ver te lopen. Hij dacht: “Dat wordt weer klimmen”, en bleef bij de camper. Tjon zag het wel op de foto’s, want die hebben we wel gemaakt, ontzettend veel! Als je ze weer ziet, is toch anders dan wanneer je er midden in staat. Daarna door en Queenstown ingetoetst op de tomtom. We zijn gekomen tot Lake Hawea. De rit was ontzettend mooi. Hoge grassen met daar doorheen een rivier. Zelfs meerderen en omringt met stenen. Daar achter de bergen en zelfs af en toe met sneeuw. Dit gaf een heel mooi beeld! Bij Lake Hawea schitterede/ weerspiegelde bergen in het water….. Ook een heel mooi gezicht! Wat was deze route mooi! Zo kun je de ruigheid van het Zuidereiland heel mooi zien. Volgens mij was de berg met sneeuw waar we uitzicht op hadden Mount Cook. Tjon werdt gek van ons; bij elke bocht wil je wel een foto van maken.

Langs het meer Hawea was het moeilijk plek te vinden. We hebben plusmines 250 km gereden en zijn haast geen dorpjes tegen gekomen. Zo kun je onderweg ook alleen maar genieten van de mooie natuur. We komen ook veel fietsers tegen op de weg. Een rechte weg van 60 km en dan met een helling van soms wel 45 graden omhoog; ga er maar aan staan. Eraf gaat natuurlijk mooi als het, maar niet te hard gaat. Voor ons is dat niet weggelegd. Met de camper is het geweldig, echt een bijzondere ervaring . Uiteindelijk net na het meer een campingsite gevonden, een leuk plekje speciaal voor campers.

• 10 Maart 2015 - 18:39

Gerard Anbergen:

Steeds mooie verhalen Joke en familie super belefenis