6 maart: reis naar de westcoast - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu 6 maart: reis naar de westcoast - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Joke Schlepers - WaarBenJij.nu

6 maart: reis naar de westcoast

Blijf op de hoogte en volg Joke

10 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

Vannacht begon het enorm te regenen. In korte tijd is er erg veel water gevallen, maar er is al 3 weken geen regen gevallen. Voor de boeren is dit heel goed, maar als het zo hard gaat hebben ze er niks aan, dan spoelt het zo weg. Dus met regen weg gegaan. We moesten vandaag ruim 300 km rijden door en over de bergen. Hier gaan we vast bijna een dag over doen. Vanaf Takaka, waar mijn nicht woont, naar Punakaki gereden. De reis was ontzettend mooi! Weer van alles kunnen bewonderen! Wij hadden (gelukkig) geen peg, maar in de bergen was een ongeluk gebeurt. Het kon wel 1 uur duren voor de weg vrij was, maar al met al duurde het twee en half uur. Gelukkig was het toen droog en de zon scheen lekker.
De bergen waar we doorheen reden, waren erg mooi: door de hevige regen stroomde het water de bergen af. Eenmaal uit de bergen was daar eindelijk de Westcoast, met zijn geweldige golven! Een standplaats vinden voor de nacht was iets lastiger deze keer, maar uiteindelijk een heel mooi plekje pal aan het strand gevonden. Iets voorbij het Pancake Rocks Cafe. Daar gaan we morgen heen. Ook in de Camper hoorden we de golven goed. ‘s Nachts begon het heel hard te regenen te waaien, waardoor je de camper haast niet uit kon.